Kirjoittaja Aihe: Tuuri Miljoona tuning 2009  (Luettu 3401 kertaa)

Ordinary_Me

• Club Member
  • Hero Member
  • Sukupuoli: Mies
    • Sähköposti
Tuuri Miljoona tuning 2009
« : Toukokuu 07, 2009, 16:03:10 ip »
Onko porukkaa menossa? Itellä kammottaa lähteä ku tuo viimevuoden reissu tuli niin perkeleen kalliiksi ja meni muutenki päin peetä  >:(
-Mitsubishi Carisma -00 Ex
-Hyundai Coupe -07 Ex
-Skoda Felicia -98
-Nissan 350Z -07

eyelid

• Restricted
  • Sr. Member
  • *
    • Sähköposti
Vs: Tuuri Miljoona tuning 2009
« Vastaus #1 : Toukokuu 07, 2009, 22:04:07 ip »
Ei tuonne. Kunhan saisi ohjelmoitavan boksin, uuden etupuskurin ja pari muuta juttua ni vois käydä taas jossain näyttämässä.  :)
Hyundai Scoupe

Ordinary_Me

• Club Member
  • Hero Member
  • Sukupuoli: Mies
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Toukokuu 07, 2009, 23:57:25 ip »
mitä boksia sie suosittelisit? hestec? unichip? vaiko tilata ngm:ltä?
-Mitsubishi Carisma -00 Ex
-Hyundai Coupe -07 Ex
-Skoda Felicia -98
-Nissan 350Z -07

eyelid

• Restricted
  • Sr. Member
  • *
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Toukokuu 08, 2009, 18:04:08 ip »
Olen vähän väärä ihminen vastaamaan tähän kun ei ole oman käden kokemusta juurikaan mutta mitä noita on tullu katteltua niin:

Hestecci on joo hyvä jos sun ei itse tarvitse sitä säätää. 2D-karttojen kanssa säätäminen on yhtä h*lvettiä. Harinen kyllä itse säätää 3d-kartoilla siellä paikan päällä, näin ollen ihan lastutuskin riittäisi ammattitaitosella pajalla esim. turbotec jos pelkkä moottorinohjauksen uudelleenohjelmointi on tavotteena eikä järjestelmään tehdä muutoksia tämän jälkeen.

Muuten mulla on itsellä katseet kohdistettu Vipecciin tai Autronicciin niiden ominaisuuksien vuoksi. Mitään boksia tai muuta ei kannata lähtä tilaamaan jenkeistä kalliilla kun samat ominaisuudet ja säädöt saa täältä kotimaastakin. Megasquirtti on äärettömän kustannustehokas järjstelmä mutta karttojen tarkkuudessa on parantamisen varaa ja myös yleisissä ominaisuuksissa, onneksi sentään niitä soluja voi liikutella siinä kartalla sinne päin missä tarvitsee suurempaa tarkkuutta, esim. täyskaasukiihdytys yläkierroksilla.

Unichip on vain kälynen piggyback, en suosittele eikä taida edes Coupeen saahakkaan. Muutenhan esim. Vastaheiton pojat tietää huomattavasti mua enemmän noista bokseista ja omaa kokemusta, nyrkkisääntönä voisi pitää että ei välttämättä ole väärää boksia, on vain ominaisuuksia bokseissa ja hintataso ja säädettävyys, mikäs siinä jos rahat riittää Motecin M800:seen. ;) Sillä sitä rallia ajetaan. Kannattaa ottaa huomioon myös autojen omat moottorinohjaukset jotka on nykyään varsin hyviä ja omaa vaikka mitä toimintoja eikä sinällään jää jälkeen noita säädettäviä moottorinohjauksia ollenkaan, ainoastaan vakio bensakartta on tehty vakiokoneelle ja sitä pitäisi päästä säätämään uudelle kokoonpanolle, eli sitäkin pitäisi ihan yhtäläisenä vaihtoehtona _edellyttäen_ että kokoonpanoon ei tehdä muutoksia tämän jälkeen eikä ole näinollen tarvis päästä itse sitä säätämään, se kun voi tulla kalliiksi käyttää aina esim. turbotecillä tai muulla lastuttajalla hakemassa uusi ohjelma kun on esim. pakoputkiston jälkeen nokat asennettu.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2009, 18:08:07 ip kirjoittanut eyelid »
Hyundai Scoupe