Kirjoittaja Aihe: Parkkivaloista  (Luettu 996 kertaa)

JDe

• Jr. Member
  • **
    • Sähköposti
Parkkivaloista
« : Elokuu 22, 2017, 09:01:39 ap »
Mulla on siis 2004 Tiburon ja vakaana aikomuksena korvata kromiset ajovalo-umpiot Facelift-mallin (05-06) musta-taustaisilla umpioilla.

https://tuscanicustoms.com/lighting-hidkit-euro-taillights/931-fl-euro-clear-corner-headlights-hyundai-tiburon.html

Hinta vaan on aika suolainen, varsinkin kun sama pulju tarjoaa "FL Black Bezel Headlights" -umpioita pari sataa halvemmalla, mutta tälläisellä huom-tekstillä:

"These headlights don't have parking lights like european model stock headlights so you either have to drill a hole to insert some leds in where parking lights should be or buy 2-way turn signal bulbs which act as parking lights and turn signals."

Jenkkimalleissa kuulemma kaikissa on noin, vilkku ja parkki samassa. Pitääkö tuota nyt uskoa, että Euroopan malleissa on erilliset parkit? Osaako joku FL-mallin omistava sanoa?

Follow up: Meneekä Suomessa läpi tollanen? Mulla oli '89 Trans Amissa sama juttu, et etuvilkut oli myös parkit. Ja katsastuksessa vasta loppuaikoina (mulla oli se auto yli 10 vuotta) tuli otteeseen korjauskehoitus "Parkit vääränväriset". En koskaan niille ehtinyt mitään tehdä. Tosin kun kyseessä oli vanhempi harrasteauto (ja jenkki) niin ehkä ne ei ollu niin tiukkoja sen suhteen. Mutta Tiburon on enemmän mainstream-auto.

Huihai40

• Sr. Member
  • Sukupuoli: Mies
    • Kotisivut
    • Sähköposti
Vs: Parkkivaloista
« Vastaus #1 : Elokuu 22, 2017, 09:17:06 ap »
Jotta valaisin olisi hyväksytty "parkiksi", niin siinä lasissa pitää ympyröidyn e-merkinnän vieressä olla myös kirjain "a" osoittamassa sitä.
Eli jälkikäteen lisääminen ei onnistu, ei ainakaan niin että se olisi Suomessa kelpo.
Autona 1989 on aivan erilainen vaaimuksiltaan kuin 2004, ei niitä parane edes verrata. Tosin ei siinäkään enää olisi saanut olla oransseja parkkeja tai valkoisia vilkkuja, se yhdistelmä tuli epäkelvoksi jo 60-luvun lopulla. Se, että moisesta ei jää kiinni, on inssien kiirettä ja tietämättömyyttä.
Helpoin tapa lisätä hyväksytyt parkit on kaksitoimiset päiväajovalot.
Kia Optima SW 1,7CRDi-103kW DCT Business GT-Line '18
(ex: Kia Optima 1,7CRDi-100kW 6AT Business '15)
(ex: Kia cee'd TX 1,6GDi-DCT '13)
(ex: i40cw 1,7CRDi-100kW 6AT Style '12)