Kirjoittaja Aihe: Tuscani 2,7 V6  (Luettu 16717 kertaa)

Jousimies

  • Club Member
  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 92
Kokemuksia peltipakosarjasta..
« Vastaus #15 : Marraskuu 17, 2008, 00:01:13 ap »
Ruostumaton peltipakosarja on nyt autossa paikoillaan. Asennus meni ihan hyvin, hieman piti vain laturin suojamuovia muokata että mahtui. Kyllä täytyy sanoa, että pakosarjan vaihto vaikuttaa tehoihin ja ajofiilikseen selvästi enemmän kuin CatBackin vaihto. Aiemmassa Coupe V6:ssani vaihdoin vain CatBackin, joten vertailupohjaa on..

Ordinary_Me

  • Club Member
  • Hero Member
  • ***
  • Viestejä: 264
  • Sukupuoli: Mies
    • Sähköposti
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #16 : Marraskuu 19, 2008, 14:51:43 ip »
Joo tuolta newtiburonin foorumeilta pakosarjan vaihtoa on suositeltu reilusti :) vielä kun joskus sais lukea suomalaisten dynoja :)
-Mitsubishi Carisma -00 Ex
-Hyundai Coupe -07 Ex
-Skoda Felicia -98
-Nissan 350Z -07

Jousimies

  • Club Member
  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 92
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #17 : Joulukuu 12, 2008, 01:24:08 ap »
Nyt on CatBack myös paikoillaan. Tulin siihen tulokseen, että putkisto kannattaa sittenkin teettää täällä Suomessa, varsinkin, kun minulla oli valmiina Magnaflow:n läpivirtaavat rosterivaimentimet. Työ tehtiin Määttälän pajalla Kokkolassa ja soundit ovat nyt varsin sporttiset..  ;D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2008, 00:08:43 ap kirjoittanut Jousimies »

eyelid

  • Restricted
  • Sr. Member
  • *
  • Viestejä: 195
    • Sähköposti
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #18 : Joulukuu 12, 2008, 06:13:35 ap »
Tulit sentäs järkiisi, ettei tilata auton pakoputkea jostain toiselta puolelta maapalloa rahteineen  ;D Tietysti titaanisten putkien saaminen suomesta voi olla vähän hankalampaa tekijöiden puutteesta johtuen.  ;D

Melkosia kierroksia tekee kyllä toi putki tuolla auton alla, onko toi nyt 2.5" satseilta lähtien?


« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2008, 06:16:09 ap kirjoittanut eyelid »
Hyundai Scoupe

Jousimies

  • Club Member
  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 92
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #19 : Joulukuu 16, 2008, 00:08:06 ap »
Onhan tuossa ne pakolliset mutkat, kun suoranakaan sitä putkea ei voi vetää edestä taakse.
Putki on edestä 3" ja takaa 2,5" ja se on valmistettu aikaisempien kokemusten perusteella.
Nyt ei meno hyydy kierrosluvun yläpäässäkään, eli veto jatkuu rajoittajaan asti keskeytyksettä..

eyelid

  • Restricted
  • Sr. Member
  • *
  • Viestejä: 195
    • Sähköposti
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #20 : Joulukuu 16, 2008, 11:20:45 ap »
Jees eiköhän noi halkasijat riitä sille pauhulle mitä toi moottori kehittää vaikka vähän pitemmällekkin virittelis. Uutta ohjelmaa sitten vaan niin saahaan tehot irti virityksistä eikä olla laihalla.  :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2008, 18:25:01 ip kirjoittanut eyelid »
Hyundai Scoupe

Jousimies

  • Club Member
  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 92
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #21 : Joulukuu 17, 2008, 01:24:51 ap »
Olisihan tuo vielä hyvä säätää boksilta asetukset aina tyhjäkäynniltä tuonne 7000 kierrokseen asti ja vähintäänkin 500 kierroksen välein..

Jousimies

  • Club Member
  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 92
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #22 : Huhtikuu 03, 2009, 13:50:18 ip »
Laitetaan nyt vielä talvikuva autosta, kun parin viikon päästä siinä on kesärenkaat alla.

ristoe

  • Club Member
  • Hero Member
  • ***
  • Viestejä: 345
  • ylläpitoporukkaa, ex-Sonata
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #23 : Huhtikuu 07, 2009, 20:57:57 ip »
jaa, jokos on kesävalssit alla?

Jousimies

  • Club Member
  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 92
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #24 : Huhtikuu 07, 2009, 23:22:41 ip »
Ei vielä kesärenkaita, menee varmaan tuonne kuun puolivälin paikkeille vaihto..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2009, 23:33:45 ip kirjoittanut Jousimies »

Ordinary_Me

  • Club Member
  • Hero Member
  • ***
  • Viestejä: 264
  • Sukupuoli: Mies
    • Sähköposti
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #25 : Huhtikuu 08, 2009, 15:05:00 ip »
joo pistähän kuvia ko valssit on alla :) antaa piristystä kivasti tuo takasiipi :) itehän ostin kanssa tuomosen silloin erikseen :)
-Mitsubishi Carisma -00 Ex
-Hyundai Coupe -07 Ex
-Skoda Felicia -98
-Nissan 350Z -07

Jousimies

  • Club Member
  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 92
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #26 : Huhtikuu 08, 2009, 22:45:18 ip »
Juu, antaahan se takasiipi perälle ilmettä. Huomasin muuten jo eka Coupen aikaan, että tuo takasiipi ei ole pelkkä koriste.
Se tosiaan vaikuttaa ajettavuuteen moottoritienopeuksissa. Ohessa kuva viime syksyltä..

RedCoupe07

  • Club Member
  • Jr. Member
  • ***
  • Viestejä: 18
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #27 : Huhtikuu 09, 2009, 07:09:32 ap »
Huomasin muuten jo eka Coupen aikaan, että tuo takasiipi ei ole pelkkä koriste.
Se tosiaan vaikuttaa ajettavuuteen moottoritienopeuksissa.

Olisikos mitään tietoa että minkä kokoinen siipi olisi hyvä tuonne taakse? Jos vaikka verrataan coupen kolmea vakio lisävaruste siipeä.

Ordinary_Me

  • Club Member
  • Hero Member
  • ***
  • Viestejä: 264
  • Sukupuoli: Mies
    • Sähköposti
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #28 : Huhtikuu 09, 2009, 14:35:12 ip »
Millai se sinusta vaikutti? Itse en oikeastaan huomannu eroa. En kyllä ehtinyt tottua autoon ilman siipeä kuin muutamien kymmenien kilometrien verran. Minusta tuo matala siipi on paras vaihtoehto muuten suht vakioonkin coupeen. Korkeampi passaa paremmin korisarjojen yms kanssa! Voisinki tehhä vaihtokaupat jos joku haluais vaihtaa matalan korkeaan
-Mitsubishi Carisma -00 Ex
-Hyundai Coupe -07 Ex
-Skoda Felicia -98
-Nissan 350Z -07

Jousimies

  • Club Member
  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 92
Vs: Tuscani 2,7 V6
« Vastaus #29 : Huhtikuu 09, 2009, 15:17:15 ip »
Mulla on ollut kahdessa Coupessa tuo Coupen alkuperäissiipi, eli Mild. Toinen malli on sitten Wild, josta ei ole kokemusta. Kuitenkin huomasin pari vuotta Mild:lla ajettuani ja sitten kun ajoin ilman siipeä, niin perä oli selvästi levottomanpi moottoritienopeuksissa. Tuo matalampi siipi rauhoittaa perän liikkeitä esim. tien heitoissa ja meno tuntuu muutenkin vakaammalta laittomilla nopeuksilla..
Ohessa eka Coupe V6 ja siipi..