Kirjoittaja Aihe: Hyundai I40 STW jarrupalat  (Luettu 11677 kertaa)

Huihai40

• Sr. Member
  • Sukupuoli: Mies
    • Kotisivut
    • Sähköposti
Vs: Hyundai I40 STW jarrupalat
« Vastaus #15 : Syyskuu 07, 2015, 16:59:52 ip »
Maanantaina vaihtuu omaan palat ja levyt, vapaalla korjaamolla. Eli hinta kertoo myös vaikeuden ;)
Palat (30€) hain maanantaina Tallinnasta kun oltiin siellä. Levyt otin Suomesta: liian pieni hintaero ja osatakuu toimii helpommin näin.

Vaihdatettu, ja ihan normisettiä eteen.
Kia Optima 1,7CRDi-100kW 6AT Business '15
(ex: Kia cee'd TX 1,6GDi-DCT '13)
(ex: i40cw 1,7CRDi-100kW 6AT Style '12)

hautami

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #16 : Tammikuu 22, 2020, 15:46:15 ip »
Onko kenelläkään mennyt vaihtoon jarrusatuloita?
Oma auto juuri jarrurempassa ja selvisi että molemmat takasatulat jumissa ja täytyy vaihtaa, tarvikkeena lähes 300e / kpl, orkkis- satula olisi kustantanut +600e  :o

Halpaa.

Tucsu

• Jr. Member
  • **
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : Tammikuu 23, 2020, 08:17:33 ap »
Mulla oli syksyllä sama ongelma jarrujen kanssa. Varsosat hiton kalliita eikä ois saanut moneen päivään. Korjaamolla purkivat satulat atomeiksi ja herkistivät. Tuli halvemmaksi.

hautami

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #18 : Tammikuu 23, 2020, 14:18:04 ip »
Mulla oli syksyllä sama ongelma jarrujen kanssa. Varsosat hiton kalliita eikä ois saanut moneen päivään. Korjaamolla purkivat satulat atomeiksi ja herkistivät. Tuli halvemmaksi.

Jep, no menee vaihtoon mulla, olivat kuulemma niin pahasti jumissa.
Toki mietin ajatusta olisiko juuri purkamisella ja tiivisteiden vaihdolla saanut kuntoon, ehkä hetkeksi mutta tuskin pitkäksi aikaa?

Speedy

• Newbie
  • *
« Vastaus #19 : Tammikuu 30, 2020, 09:38:13 ap »
Onko kenelläkään mennyt vaihtoon jarrusatuloita?
Oma auto juuri jarrurempassa ja selvisi että molemmat takasatulat jumissa ja täytyy vaihtaa, tarvikkeena lähes 300e / kpl, orkkis- satula olisi kustantanut +600e  :o

Halpaa.

Minulla meni reilu vuosi sitten molemmat takajarrusatulat vaihtoon. Sanoivat korjaamolla että sähkömoottorien akselit olivat menneet kieroiksi tai jotain muuta sellaista eikä ne sen takia enää palanneet takaisin normi asentoon :(
Sitten vielä kun tuli ajettua jonkin aikaa jarrut laahaten kun olin reissun päällä kun nuo rupesi jumittamaan niin levyt ja palatkin meni vaihtoon (reilu 1000km ennenkuin pääsin takasin kotiin ja sain vielä ajan korjaamolle). Hintaa remontille tuli 800e.
Sitä ihmettelin että kuinka ne molemmat menikin sitten yhtä aikaa vai onko tuossa joku systeemi jos päästää jarrupalan kulumaan liian pieneksi niin sen jälkeen sähköinen käsijarru tuhoaa itse akselinsa?

i40SS

• Newbie
  • *
« Vastaus #20 : Tammikuu 31, 2020, 22:49:47 ip »
Omassa sedanissa oli myös ihan jumissa, ja nolosti en en edes tässä kaupunkiajossa huomannut vaan vuosihuollossa huomattiin. Hinta-arvio oli tosiaan joku 600€/kpl. Koskaan en ole satuloita vaihtanut mutta hinta kannusti yrittämään. Osat tarvikkeena n.400€ yhteensä, auto tallissa pari viikkoa osien odottelun ja vaihtamisen vuoksi. Tuli siinä sitten tutustuttua jarrujen remppaamisen lisäksi paikallisliikenteeseen  ;D

Jarrut tuli kuntoon, ja viikon päästä rempasta vaimokin jo uskaltautui rattiin.