Kirjoittaja Aihe: I40 lisävalot  (Luettu 1540 kertaa)

hautami

• Jr. Member
  • **
I40 lisävalot
« : Marraskuu 01, 2019, 16:18:06 ip »
Löytyykö keneltäkään asennettuja lisävaloja i40 malliin?
Onko tässä miinusohjatut valot vai meneekö ihan normikytkennällä? Eli +akulta, - runkoon ja heräte auton omilta pitkiltä?

Led bar odottaisi asennusta.

Ja uskaltaako sen kilpitelineen ruuvata suoraan puskuriin kiinni, onko takana mitään?  Pysyykö teline ruuveilla riittävästi kiinni?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2019, 16:27:57 ip kirjoittanut hautami »

Speedy

• Newbie
  • *
Vs: I40 lisävalot
« Vastaus #1 : Marraskuu 07, 2019, 12:47:18 ip »
Asensin pari vuotta sitten led barin 2012 vuosimallin i40:een.
Siinä ainakin oli ihan normaalit valokytkennät, eli juurikin + akulta, - runkoon ja heräte auton pitkiltä.

Itse ainakin ruuvasin telineen kiinni olisiko 6-7 ruuvilla kilpitelineen taakse suoraan puskuriin ja hyvin se on pysynyt jo päälle 70tkm. Tosin laitoin myös tukiraudat 2kpl valoista siihen kromattuun palkkiin joka kulkee siinä hyundai logon kohdalla (kun sellaiset tuli led bar paketin mukana). Minulla oli siinä jo valmiiksi edellisen omistajan ruuvinreijät niin hyvillä mielin laitoin tukiraudat samoihin ruuvinreikiin, muuten en olisi ruvennut reikiä siihen kromattuun muovinpalaan tekemään.

hautami

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #2 : Marraskuu 11, 2019, 08:40:39 ap »
Asensin pari vuotta sitten led barin 2012 vuosimallin i40:een.
Siinä ainakin oli ihan normaalit valokytkennät, eli juurikin + akulta, - runkoon ja heräte auton pitkiltä.

Itse ainakin ruuvasin telineen kiinni olisiko 6-7 ruuvilla kilpitelineen taakse suoraan puskuriin ja hyvin se on pysynyt jo päälle 70tkm. Tosin laitoin myös tukiraudat 2kpl valoista siihen kromattuun palkkiin joka kulkee siinä hyundai logon kohdalla (kun sellaiset tuli led bar paketin mukana). Minulla oli siinä jo valmiiksi edellisen omistajan ruuvinreijät niin hyvillä mielin laitoin tukiraudat samoihin ruuvinreikiin, muuten en olisi ruvennut reikiä siihen kromattuun muovinpalaan tekemään.

Viikonloppuna koitin kiinnittää kilpitelinettä ruuveilla puskuriin mutta eihän se pysynyt.
Täytyy nähtävästi irroittaa puskuri ja koittaa läpipulteilla /muttereilla kiinnittää teline puskuriin jos pysyisi paremmin.

Moterni Jaska

• Full Member
« Vastaus #3 : Marraskuu 12, 2019, 07:51:44 ap »
Levyankkuri?

i40SS

• Newbie
  • *
« Vastaus #4 : Marraskuu 28, 2019, 10:11:32 ap »
Etsiskelin kans täältä tietoa, mutta kun en löytänyt tietoa niin ryhdyin kokeilemaan, tuollainen tuli :)  Linkissä videopätkä https://vm.tiktok.com/9BLRKM/

hautami

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #5 : Joulukuu 04, 2019, 17:56:14 ip »
Etsiskelin kans täältä tietoa, mutta kun en löytänyt tietoa niin ryhdyin kokeilemaan, tuollainen tuli :)  Linkissä videopätkä https://vm.tiktok.com/9BLRKM/

Hyvännäköinen asennus 👍
Itsekin olisin halunnu tuohon alapuolelle mutta en viitsinyt sahata puskuria.

JäMä

• Newbie
  • *
« Vastaus #6 : Joulukuu 29, 2019, 22:24:58 ip »
Miten hautami kilpitelineen asennus puskuriin onnistui? Itselläni olisi led-barin asennus edessä. Nyt näin aluksi tuohon kilven yläpuolelle, mutta ehkä  jatkossa alapuolelle, kuten i40SS oli tehnyt.
Muovipuskurin takana, kilven kohdalla, on sellaista "styroksia" tai vastaavaa ja sitten metallinen vaakapalkki. Kaikki kiinni toisissaan. Ajattelin kokeilla itse ensin useammalla harvakierteisellä ruuvilla, jos pysyisi. Ja jos ei kestä, niin sitten viimeisenä vaihtoehtona läpipulttaus siitä palkista. Luulisi tosin, että kun ruuvaa muoviin ja osa tuohon "styroksiin" useammalla ruuvilla, niin pysyisi?

Mistä otitte herätteen releelle? Mulla halogeenit. Saako herätettä sen umpion ulkopuolelta/takaa jostain liittimestä ilman, että menee niiden kierteellä olevien pölysuojien sisälle?  ???

hautami

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #7 : Joulukuu 30, 2019, 12:18:02 ip »
Miten hautami kilpitelineen asennus puskuriin onnistui? Itselläni olisi led-barin asennus edessä. Nyt näin aluksi tuohon kilven yläpuolelle, mutta ehkä  jatkossa alapuolelle, kuten i40SS oli tehnyt.
Muovipuskurin takana, kilven kohdalla, on sellaista "styroksia" tai vastaavaa ja sitten metallinen vaakapalkki. Kaikki kiinni toisissaan. Ajattelin kokeilla itse ensin useammalla harvakierteisellä ruuvilla, jos pysyisi. Ja jos ei kestä, niin sitten viimeisenä vaihtoehtona läpipulttaus siitä palkista. Luulisi tosin, että kun ruuvaa muoviin ja osa tuohon "styroksiin" useammalla ruuvilla, niin pysyisi?

Mistä otitte herätteen releelle? Mulla halogeenit. Saako herätettä sen umpion ulkopuolelta/takaa jostain liittimestä ilman, että menee niiden kierteellä olevien pölysuojien sisälle?  ???

Lopulta onnistuikin harvakierteisillä ruuveilla kiinnittää kilpiteline suoraan puskuriin.
Irroitin kyllä puskurin ajatuksena laittaa läpipultit mutta en viitsinyt alkaa irroittamaan styroksia, tai ostamaan pitkiä pultteja.
Hyvin on pysynyt kiinni eikä väpätä tms.

Itse otin herätteen pitkiltä, taisi olla keltainen johto. Porasin pienen reiän siihen kierteellä olevaan suojaan ja pujotin herätejohdon siitä sisään.

JäMä

• Newbie
  • *
« Vastaus #8 : Joulukuu 30, 2019, 14:47:46 ip »
Kiitos tiedosta.
Nyt vaan odotellaan, että milloin Valostoren paketti saapuu ja sitten asennushommiin.
Katsotaan miten Purelux Road Sideview istuu Hynyn keulaan.
Herätettä ajattelin etsiä ensin tuohon umpion taakse tulevasta pistokkeesta, johon tulee varmaan toistakymmentä johtoa. Luulen, että siitä virta jakaantuu sitten umpion sisällä lähi-, kauko-, led- ja kääntövaloille. Jos ei löydy, niin sitten suoraan kaukovalopolttimon pistokkeesta.
On tuossa vaan todella huonot kaukovalot vakiona. En heti muista, että olisi minulla missään noin huonoja valoja ollut ja useita eri autoja on 30 vuoden aikana tullut omistettua. Tämä yksilö on ollut mulla jo kohta neljä vuotta ja nyt vaan tuli mitta täyteen valojen suhteen. Muuten niin mukava matka-auto on pilattu surkeilla lampuilla.

i40SS

• Newbie
  • *
« Vastaus #9 : Tammikuu 25, 2020, 13:20:16 ip »
Vaaleanpunainen piuha siitä nipusta umpion ulkopuolelta. Sorry en huomannut aikaisemmin herätekeskustelua.

I40 2014

• Newbie
  • *
« Vastaus #10 : Tammikuu 25, 2020, 19:52:21 ip »
Kiitos tiedosta.
Nyt vaan odotellaan, että milloin Valostoren paketti saapuu ja sitten asennushommiin.
Katsotaan miten Purelux Road Sideview istuu Hynyn keulaan.
Herätettä ajattelin etsiä ensin tuohon umpion taakse tulevasta pistokkeesta, johon tulee varmaan toistakymmentä johtoa. Luulen, että siitä virta jakaantuu sitten umpion sisällä lähi-, kauko-, led- ja kääntövaloille. Jos ei löydy, niin sitten suoraan kaukovalopolttimon pistokkeesta.
On tuossa vaan todella huonot kaukovalot vakiona. En heti muista, että olisi minulla missään noin huonoja valoja ollut ja useita eri autoja on 30 vuoden aikana tullut omistettua. Tämä yksilö on ollut mulla jo kohta neljä vuotta ja nyt vaan tuli mitta täyteen valojen suhteen. Muuten niin mukava matka-auto on pilattu surkeilla lampuilla.

Moikka,
Miten JäMä kyseinen ledbar sopii i40:nen keulalle, onko nätin näköinen noin ulkonäöllisesti?
Entä oletko ollut tyytyväinen kyseiseen ledbariin?
Itsellä juurikin sama lisävalo harkinnassa, niin on surkeat nuo pitkät valot alkuperäisenä.
Kiitos kaikesta avusta jo etukäteen!

JäMä

• Newbie
  • *
« Vastaus #11 : Huhtikuu 16, 2020, 17:30:12 ip »
Valo asennettu tammikuussa. Kilpiteline kiinnittyi tuohon rekkarin taakse oikein hyvin useammalla ohutlevy poraruuvilla. Lopputulos voisi olla esteettisesti kauniimpikin!
Harkinnassa on, että asentaisin uuden kilpitelineen siten, että valo tulisi kilven alle.
Tuossa on muutama kuva.
Heräte löytyi ajovalopistokkeen vaaleanpunaisesta johdosta.
Kyllä vain maailma aukesi pimeällä ajettaessa  ;D
Omaan käyttöön tuossa Pureluxin Road 60W Sideview valossa on ihan riittävästi tehoa.  :)