Kirjoittaja Aihe: i40 EGR venttiili  (Luettu 240 kertaa)

Tinke9

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Sähköposti
i40 EGR venttiili
« : Joulukuu 26, 2018, 16:41:47 ip »
Moi!
Osaisko täältä kukaan auttaa miestä hädässä.
Hyundai i40 2012 120tkm Diesel. mittaristoon sytttyi moottorin vikavalo ja auto käytettiin huoltoaseman testerissä. Vikakoodiksi tuli P0404 Pakokaasun takaisin kierrätys säädin (ARF) komponentti pysyy auki. Huoltomies sanoi että vika viittaisi EGR venttiiliin joka on karstoittunut eikä venttiili pääse menemään kiinni. Huoltomies ei saanut venttiiliä irti puhdistaakseen sitä eikä väkisin lähteny yrittämään. Ehdotti ohjelmointia jolla kierrettäsiin/poistettaisiin EGR eli ilmeisesti "lastuttaminen". Onko jollain kokemusta vastaavasta? Ymmärsin että EGR venttiili on muutenkin autolle vain haitaksi joka karstoittaa konetta, mutta pienentää päästöjä? Vaikuttaako ohjelmointi auton päästöihin tai toimintaan jotenkin? vai kannattaako uusia venttiili? Ebaysta ostettuna uusi venttiili maksaa 160-180e toimitettuna. Onko uusi venttiili hankala asentaa?

KIITOS auttaneille!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2018, 17:05:40 ip kirjoittanut Tinke9 »

ristoe

  • Club Member
  • Hero Member
  • ***
  • Viestejä: 343
  • ylläpitoporukkaa, ex-Sonata
Vs: i40 EGR venttiili
« Vastaus #1 : Joulukuu 26, 2018, 21:58:33 ip »
EGR voi olla ns. haitaksi, mutta se on pakollinen ja katsastuksen testit tarkistavat sen toiminnan.