Te jotka olette itse tehneet tuon sylinterin työntötangon vaihtamisen, niin miten tuo on kiinni sylinterinpäässä? Ilmeisesti tämä vaihtaminen on onnistunut jalkotilan kautta.
Kytkinpolkimen varressa on tappi. Eli siinä osassa, jonka vaihdat on reikä, johon tuo tappi menee. Tapin päässä on kevytrakenteinen sokka, joka on todella helppo ottaa pois kun ensin rauhassa tutkii sen rakenteen. Kärkipihdit muistaakseni riitti mainiosti. Sokan alla on vielä muovinen aluslevy, joka sekin lähtee helposti.
Toinen pää on suunnilleen yhtä helppo. Siinä on muovinen U-mallinen sokka, josta näkyy vain pää. Ei ollut tiukassa, joten lähtee ilman suurta tuskailua sekin ja ilman mitään erikoistyökaluja.
Suunnilleen näin - aivan 100% tarkka kuvaus ei ole, koska homma tuli tehtyä jo keväällä:
1. Irroita ensimmäiseksi sokka ja aluslevy kytkinpolkimen päästä. Varmista, että tanko lähtee helposti irti ja jätä se "huulille" odottamaan.
2. Irroita toisesta päästä sokka. Tämän jälkeen kaikki romut seuraa mukana, jota et varmasti halua, eli tässä kohti malttia. Irroitettava sokka ei ole symmetrinen, eli katso miten päin se siellä, että saat sen samoin takaisin. Taistele ensin muovisokka irti ja vasta sitten irroita kytkinpolkimen puoleinen pää.
3. Tavoitteena on saada tanko irroitettua ja sokka takaisin tukemaan loppuja romuja. Saatat tarvita ruuvimeisseliä tässä kohti, että saat painettua romuja (mäntää) takaisin sen verran että saat sokan takaisin tukemaan mäntää. Älä työnnä sokkaa ihan pohjaan asti, koska se aiheuttaa vain lisätyötä.
4. Tämän jälkeen alkuperäinen tanko on irti. Säädä tämän jälkeen autotallissa/pihalla/olohuoneessa/jne uusi tanko hieman pdemmäksi kuin vanha. Itse laitoin 6mm, mutta en suosittele tuota. Minusta se oli liikaa, joten 4-5mm olisi oma ehdotukseni.
5. Työnnä tanko paikalleen, ota sokka pois, työnnä tanko syvemmälle ja laita sokka kunnolla takaisin.
6. Kiinnitä toinen pää kytkinpolkimeen.
Ei ollut hankalaa, ainoastaan työasento on hieman ikävä. Siitäkin selviää kun pitää taukoja välissä. Tarvitset muuten taskulampun ja paras olisi jos se olisi joku leveällä keilalla oleva työvalo. Minulla oli tavallinen ja sen kanssa tuli hieman tuskailtua.
Edit: Ebay.com:sta löytyy Koraps, joka myy koko pakettia. Hinta ja toimitusaika ovat varsin kohtuulliset. Tarvitset vain tangon, koska jos vaihdat koko paketin joudut purkamaan sekä jalkatilasta että konehuoneen puolelta. Tämä tuskin on tarpeen ellei sylinteri vuoda.