Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
2
ix35 / Sportage ja muut maasturit/tila-autot / Vs: ix35, ketju vai hihna, huollot
« Uusin viesti kirjoittanut vaanari Helmikuu 22, 2020, 12:52:06 ip »
No en turhaan liittynyt tänne. Kaupat on tehty. Nyt olis 900 Saappi vailla hyvää kotia. Jos joku toinen kärsii samasta sairaudesta, saa ottaa yhteyttä.
3
ix35 / Sportage ja muut maasturit/tila-autot / Vs: ix35, ketju vai hihna, huollot
« Uusin viesti kirjoittanut vaanari Helmikuu 22, 2020, 12:00:49 ip »
Kiitos!
4
ix35 / Sportage ja muut maasturit/tila-autot / Vs: ix35, ketju vai hihna, huollot
« Uusin viesti kirjoittanut PJLHY Helmikuu 22, 2020, 01:35:53 ap »
Moi
Ketju konehan siinä on.Omistajan käsikirjasta voit tarkistaa huoltotoimet,sen saa ladattua Hyundain sivulta,on näköjään -13 -15 mallit nykyään ja huoltoväli 30tkm,aikaisemmin oli 20tkm mut samat huoltotoimet.Autopelttarilla oli ainakin viimekesänä ECO huolto vanhempiin 140€,siihen kuului moottorin öljyn ja suodattimen vaihto sekä jotain tarkistuksia.Ohjekirjan mukaan akku pitää irrottaa jos jää pitkäksi aikaa käyttämättä tai lataa akkua,radio kanavat varmaan hävii mut nehän saa haettua uudestaan.Varaosia saa motonetistä ja muista ja nettihän on täynnä osatoimittajia.
5
ix35 / Sportage ja muut maasturit/tila-autot / ix35, ketju vai hihna, huollot
« Uusin viesti kirjoittanut vaanari Helmikuu 21, 2020, 11:19:43 ap »
Olen harkitsemassa auton vaihtoa ja täältä saa varmasti parasta tietoa. Tosiaan 2 l neliveto, -10, vähän yli 100 000 ajettu. Ketju vai hihna? Onko iso huolto tulossa noilla kilometreillä? Onko kalliit varaosat? Vaatiiko huolto tietokoneeseen kytkemistä ja onko arvokasta? Voiko akun irrottaa ilman, että tietokoneet sekoaa? Muuta tietämisen arvoista? Kiitos jo etukäteen!
6
i40 / Optima ja muut isot / sonata ilmastoinnin lauhdutin
« Uusin viesti kirjoittanut luxus Helmikuu 05, 2020, 18:27:02 ip »
Terve! Suunnitelmissa olisi uusia NF Sonatan ilmastonnin lauhdutinkenno, eli se siellä syylarin edessä sijaitseva. Kohta yli puolet ripojen välisistä lamelleista on lähtenyt vuosien saatossa omille teilleen, mutta systeemi ei kuitenkaan (ihan vielä) vuoda. Ilmastointi kyllä tuntuisi toimivan, mutta tehoja ei ole liikoja, luultavasti kylmäaineen vähyydestä ja lamellien puutteesta johtuen. Kompura pitää käyntiinlaiton jälkeen kummaa kurisevaa ääntä, mutta jonkin aikaa toimittuaan, varsinkin kesällä, äänet kaikkoavat. Kylmäaineita siis tuntuisi olevan vielä jäljellä, muutenhan ei kompura lainkaan käynnistyisi. Olen tulkinnut, että järjestelmän paine on matala, ja siitä ehkä nuo äänet. Kompuran toiminta on muuten aivan normaalia.

Kennon vaihdon jälkeen tehtäisiin uusi täyttöhuolto. Kuivain vaihtuu uuteen lauhdutinkennon vaihdon yhteydessä. Mahtaako ruveta toimimaan hyvin? Olen katsellut ulkomaisista verkkokaupoista varaosalauhduttimia. Referenssiksi, että jenkkimyyjät haluavat OEM-uudesta lauhduttimesta, merkkiä Hyundai, yli 300 taalaa. Siihen rahti ja tulli päälle. Saksan ebay myy montaakin tunnettua merkkiä kilpailukykyisiin hintoihin eli 50- 120 euron välillä. Nissensin tekele lähtisi edullisesti, rahtikin huomioiden. Onko kellään kyseisestä merkistä kokemuksia? Netissä jotkut moittivat epämittatarkkuudesta, mutta itse ainakin olen joskus ostanut Suomesta Nissensin syylarin, joka oli oikein hyvä.

Suomessa myytävät käytetyt romisosat ovat hintaluokassa 100 -150 euroa. Osien kunto on melko masentava, joskin ne kyllä omaa nykyistäni parempia ovat. En nyt millään viitsisi tässä kohdin ostaa vanhaa romuosaa.

O-renkaat liittimeen pitäisi myös saada. Mistähän näitä, jollei sitten juurikin ulkomailta? Ja työhän ei toki ylivaikea olisi itse tehdä (osien vaihtoa), mutta kylmäaine pitäisi kuitenkin kerätä talteen. Jos nyt itse tökkisin kennon hajalle, niin kyllähän ne ainekset siitä lähtevät, mutta pääseekö systeemiin silloin kosteutta, joka kai on myrkkyä? Lisäksi maapallo tuhoutuu ;D. Olisiko kellään suosittaa pääkaupunkiseudulla korjaamoa, joka tekisi kennonvaihdon livakasti ja huoltaisi sitten systeemin? Voisi joko hankkia uuden lauhduttimen tai sitten kelpuuttaa jo itse hankkimani?
7
Coupe 3 / Jakohihnan vaihtoväli?
« Uusin viesti kirjoittanut JDe Helmikuu 05, 2020, 13:07:19 ip »
Mulla auto 2004 Hyundai Coupe 2.7

Auton ohjekirja ilmoittaa vaihtoväliksi 60 000 km. New Tiburon -foorumilla sanotaan 60 000 miles ja täällä oon nähnyt sanottavan 90 000 km. Mun auto on tuotu ulkomailta, joten ohjekirja on Englanniksi.

Mietin aluksi että tuo Englannin kielinen ohjekirja olisi suoraan jostain Amerikan mallista mutta luvun perässä seisoo tikkukirjaimin KM. Onkohan tuossa vaan erehdyksissä korvattu "Mi" lyhenteellä "KM" - vai mitä tässä pitäisi uskoa?
8
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 / 2012 päivävalo ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Työmatka-autoilija Helmikuu 05, 2020, 07:49:37 ap »
Kiitoksia hyvästä linkistä, ei näytä vaikealta.
..kunhan selvittelen miten koko lyhdyn saa irti. Kai siihenkin joku video löytyy?

Myös vahvistus että tämä pitää korjata katsastukseen auttaa motivoimaan.

Päivitän statusta jos/kun saan asiaa edistettyä.
9
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 / 2012 päivävalo ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Huihai40 Helmikuu 03, 2020, 20:36:39 ip »
Vikahan on lähinnä kosmeettinen mutta onko katsastus-setä kiinnostonut päivävalon toiminnasta, parkkihan on kuitenkin erikseen ja se pelaa.
Annanko siis olla vai yritänkö keksiä "jotain" lokakuuhun mennessä.

On kiinnostunut, päiväajovalot ei ole vain kosmeettisia.
10
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 / 2012 päivävalo ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut hautami Helmikuu 03, 2020, 08:21:28 ap »
Uskoisin myös että koko umpiota ei missään nimessä kannata lähteä vaihtamaan.
Kannattaa perehtyä tuohon Helmi:n linkkiin.

Mulla molemmat led- vilkut peileissä aiheuttaa onglemia, välillä vilkahtaa ja välillä ei tee mitään, tai vilkkuu miten sattuu.
Uudet vilkut tilattu Koreasta, katsotaan auttaako ongelmaan, vai onko syy jossain muualla.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10