Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Veloster / Veloster 2019 esitelty
« Uusin viesti kirjoittanut Kapsu eilen kello 22:18:05 »
2
Yleinen keskustelu / Vs: Getz:n lämmityslaitteen säätimien valot
« Uusin viesti kirjoittanut XUI-816 Tammikuu 11, 2018, 15:49:18 ip »
Tuliko selvyyttä??  Haluaisin myös tietää. ::)
3
Ostetaan / Elantra III (2000-2006): Apurunko/moottorikelkka 624102D001 ja 624102D010
« Uusin viesti kirjoittanut ryhmähankinnat Tammikuu 11, 2018, 12:32:21 ip »
Elantra III (2000-2006): Apurunko/moottorikelkka 624102D001 ja 624102D010

Tässä sekä ostetaan että myydään, joten teksti/viesti/ilmoitus esiintyy molemmilla palstoilla (moderaattorit huomioikaa). Voitte laittaa sanaa myös eteenpäin jos tunnette tai törmäätte Elantra III omistajaan.

Hyundai Elantra XD vm. 2000-2006 olevista ajoneuvoista on hiljalleen mätänemässä apurunko (tunnetaan myös nimellä 'moottorikelkka' tai englanninkielisellä nimellään 'crossmember front' ) alta pois, mikä on suurin ajoneuvon hylkäämisen syy katsastuksessa. Hitsaamalla ruostevaurioitunutta runkoa ei saa, voi tai kannata korjata. 

Ajoneuvoon on hyvin vaikeata ellei mahdotonta ostaa kohtuuhintaista tarvike tai OE osaa Suomesta tai ylipäätään mistään muustakaan maasta, pois luettuna suoraan Hyundai Motorsin kautta, jolloin osan hinta on jokseenkin korkea ottaen huomioon auton käyttöarvon ja iän. Hajottamoiden kautta on tarjolla vain samoja mätiä kelkkoja tai puhelimesta kuuluu 'ei ole'. Tästä syystä laitan kyselyn nettiin vireille olisiko halukkaita osallistumaan ryhmähankintana 10-20 kelkan ostamiseksi suomaan OE valmistajan tai tarvikevaraosana komponenttia valmistavalta tehtaalta ? 1.6, 1.8 ja 2.0 litraiseen Elatran malliin ilmeisesti menee sama kelkka jokaiseen alle (EO numerot 624102D000, Crossmember assy - front 624102D001, Crossmember assy - front 624102D010,   Crossmember assy - front,  624102D011   Crossmember assy - front ovat kaikille kolmessa mallille mielestäni samat) ja haussa olisi kelkat OE numeroilla 624102D001 ja  624102D010.  Runkojen tuominen maarahtina kestäisi Suomeen arviolta alle kaksi kuukautta.

Hieman sama ongelma on ollut pakoputkiston uusimisessa kyseiseen automalliin: Koko kerran uusiminen pakosarjasta takaäänenvaimennin mukaan lukien maksaisi noin 1500€ ja asennustyö päälle. Paloista ja huonompilaatuisesta materiaalista voi paja putken vielä tehdä, mutta laadukasta tarvikeosaa ei ole ollut tarjolla. Soittelin myös kotimaiselle FennoSteeli valmistajalle, joka ei ole vielä ottanut tuotantoon tarvikeputkistoa Suomessa olevan suhteellisen pienen ajoneuvomäärän takia, mutta lupasivat jossain vaiheessa tarkistaa vielä kantansa uudestaan – luonnollisesti pieniä tuotantomääriä ei kannata tehdä.

Jos olet Elantran vuosimallia (2000-2006) omistaja ja olet kiinnostunut uusimaan autostasi apurungon, niin ota yhteyttä sähköpostiosoitteella ''ryhmahankinnat@gmail.com'', syötä otsikkokenttään (vain tämä) teksti ''Elantra III (2000-2006): Apurunko/moottorikelkka/crossmember front'' ja asiaa koskevan viestin voit kirjoittaa vapaasti.  Tekstit syötetään kenttiin siis ilman lainausmerkkejä, jolloin viestit lajitellaan oikein vastaanottavassa päässä ja ne ohjautuvat oikein varsinaiseen sähköpostiini.

Älä hukkaa tai paalauta autoasi millä on käyttöarvoa, vaan tule mukaan ryhmähankintana tekemään yhteisostosta. Itse haluan tästä vain työn vaivasta nimellisen korvauksen: En hae voittoa, vaan haluan Suomen Elantrat liikenteeseen. Olen kyllästynyt Hyundai Motorsin ja muiden välinpitämättömyyteen tulla vastaan niitä autonomistajia, joiden autoilla on hyvä käyttöarvo ja jotka haluavat ostaa osan auton arvioidun käyttöiän mukaisesti tai edullisen OE vaihtoehdon. Haluan mukaan myös yhden autoinsinöörin tarkistamaan materiaalivalinnat siltä varalta, ettei oma osaamiseni, aika tai huomio riitä.
4
Myydään / Elantra III (2000-2006): Apurunko/moottorikelkka 624102D001 ja 624102D010
« Uusin viesti kirjoittanut ryhmähankinnat Tammikuu 11, 2018, 12:31:04 ip »
Elantra III (2000-2006): Apurunko/moottorikelkka 624102D001 ja 624102D010

Tässä sekä ostetaan että myydään, joten teksti/viesti/ilmoitus esiintyy molemmilla palstoilla (moderaattorit huomioikaa). Voitte laittaa sanaa myös eteenpäin jos tunnette tai törmäätte Elantra III omistajaan.

Hyundai Elantra XD vm. 2000-2006 olevista ajoneuvoista on hiljalleen mätänemässä apurunko (tunnetaan myös nimellä 'moottorikelkka' tai englanninkielisellä nimellään 'crossmember front' ) alta pois, mikä on suurin ajoneuvon hylkäämisen syy katsastuksessa. Hitsaamalla ruostevaurioitunutta runkoa ei saa, voi tai kannata korjata. 

Ajoneuvoon on hyvin vaikeata ellei mahdotonta ostaa kohtuuhintaista tarvike tai OE osaa Suomesta tai ylipäätään mistään muustakaan maasta, pois luettuna suoraan Hyundai Motorsin kautta, jolloin osan hinta on jokseenkin korkea ottaen huomioon auton käyttöarvon ja iän. Hajottamoiden kautta on tarjolla vain samoja mätiä kelkkoja tai puhelimesta kuuluu 'ei ole'. Tästä syystä laitan kyselyn nettiin vireille olisiko halukkaita osallistumaan ryhmähankintana 10-20 kelkan ostamiseksi suomaan OE valmistajan tai tarvikevaraosana komponenttia valmistavalta tehtaalta ? 1.6, 1.8 ja 2.0 litraiseen Elatran malliin ilmeisesti menee sama kelkka jokaiseen alle (EO numerot 624102D000, Crossmember assy - front 624102D001, Crossmember assy - front 624102D010,   Crossmember assy - front,  624102D011   Crossmember assy - front ovat kaikille kolmessa mallille mielestäni samat) ja haussa olisi kelkat OE numeroilla 624102D001 ja  624102D010.  Runkojen tuominen maarahtina kestäisi Suomeen arviolta alle kaksi kuukautta.

Hieman sama ongelma on ollut pakoputkiston uusimisessa kyseiseen automalliin: Koko kerran uusiminen pakosarjasta takaäänenvaimennin mukaan lukien maksaisi noin 1500€ ja asennustyö päälle. Paloista ja huonompilaatuisesta materiaalista voi paja putken vielä tehdä, mutta laadukasta tarvikeosaa ei ole ollut tarjolla. Soittelin myös kotimaiselle FennoSteeli valmistajalle, joka ei ole vielä ottanut tuotantoon tarvikeputkistoa Suomessa olevan suhteellisen pienen ajoneuvomäärän takia, mutta lupasivat jossain vaiheessa tarkistaa vielä kantansa uudestaan – luonnollisesti pieniä tuotantomääriä ei kannata tehdä.

Jos olet Elantran vuosimallia (2000-2006) omistaja ja olet kiinnostunut uusimaan autostasi apurungon, niin ota yhteyttä sähköpostiosoitteella ''ryhmahankinnat@gmail.com'', syötä otsikkokenttään (vain tämä) teksti ''Elantra III (2000-2006): Apurunko/moottorikelkka/crossmember front'' ja asiaa koskevan viestin voit kirjoittaa vapaasti.  Tekstit syötetään kenttiin siis ilman lainausmerkkejä, jolloin viestit lajitellaan oikein vastaanottavassa päässä ja ne ohjautuvat oikein varsinaiseen sähköpostiini.

Älä hukkaa tai paalauta autoasi millä on käyttöarvoa, vaan tule mukaan ryhmähankintana tekemään yhteisostosta. Itse haluan tästä vain työn vaivasta nimellisen korvauksen: En hae voittoa, vaan haluan Suomen Elantrat liikenteeseen. Olen kyllästynyt Hyundai Motorsin ja muiden välinpitämättömyyteen tulla vastaan niitä autonomistajia, joiden autoilla on hyvä käyttöarvo ja jotka haluavat ostaa osan auton arvioidun käyttöiän mukaisesti tai edullisen OE vaihtoehdon. Haluan mukaan myös yhden autoinsinöörin tarkistamaan materiaalivalinnat siltä varalta, ettei oma osaamiseni, aika tai huomio riitä.

5
Muut mallit / Elantra III (2000-2006): Apurunko/moottorikelkka 624102D001 ja 624102D010
« Uusin viesti kirjoittanut ryhmähankinnat Tammikuu 11, 2018, 12:24:18 ip »
Elantra III (2000-2006) korroosio-ongelma ja tiettyjen osien saatavuus - apurunko/moottorikelkka 624102D001 ja  624102D010

Hyundai Elantra XD vm. 2000-2006 olevista ajoneuvoista on hiljalleen mätänemässä apurunko (tunnetaan myös nimellä 'moottorikelkka' tai englanninkielisellä nimellään 'crossmember front' ) alta pois, mikä on suurin ajoneuvon hylkäämisen syy katsastuksessa. Hitsaamalla ruostevaurioitunutta runkoa ei saa, voi tai kannata korjata. 

Ajoneuvoon on hyvin vaikeata ellei mahdotonta ostaa kohtuuhintaista tarvike tai OE osaa Suomesta tai ylipäätään mistään muustakaan maasta, pois luettuna suoraan Hyundai Motorsin kautta, jolloin osan hinta on jokseenkin korkea ottaen huomioon auton käyttöarvon ja iän. Hajottamoiden kautta on tarjolla vain samoja mätiä kelkkoja tai puhelimesta kuuluu 'ei ole'. Tästä syystä laitan kyselyn nettiin vireille olisiko halukkaita osallistumaan ryhmähankintana 10-20 kelkan ostamiseksi suomaan OE valmistajan tai tarvikevaraosana komponenttia valmistavalta tehtaalta ? 1.6, 1.8 ja 2.0 litraiseen Elatran malliin ilmeisesti menee sama kelkka jokaiseen alle (EO numerot 624102D000, Crossmember assy - front 624102D001, Crossmember assy - front 624102D010,   Crossmember assy - front,  624102D011   Crossmember assy - front ovat kaikille kolmessa mallille mielestäni samat) ja haussa olisi kelkat OE numeroilla 624102D001 ja  624102D010.  Runkojen tuominen maarahtina kestäisi Suomeen arviolta alle kaksi kuukautta.

Hieman sama ongelma on ollut pakoputkiston uusimisessa kyseiseen automalliin: Koko kerran uusiminen pakosarjasta takaäänenvaimennin mukaan lukien maksaisi noin 1500€ ja asennustyö päälle. Paloista ja huonompilaatuisesta materiaalista voi paja putken vielä tehdä, mutta laadukasta tarvikeosaa ei ole ollut tarjolla. Soittelin myös kotimaiselle FennoSteeli valmistajalle, joka ei ole vielä ottanut tuotantoon tarvikeputkistoa Suomessa olevan suhteellisen pienen ajoneuvomäärän takia, mutta lupasivat jossain vaiheessa tarkistaa vielä kantansa uudestaan – luonnollisesti pieniä tuotantomääriä ei kannata tehdä.

Jos olet Elantran vuosimallia (2000-2006) omistaja ja olet kiinnostunut uusimaan autostasi apurungon, niin ota yhteyttä sähköpostiosoitteella ''ryhmahankinnat@gmail.com'', syötä otsikkokenttään (vain tämä) teksti ''Elantra III (2000-2006): Apurunko/moottorikelkka/crossmember front'' ja asiaa koskevan viestin voit kirjoittaa vapaasti. Tekstit syötetään kenttiin siis ilman lainausmerkkejä, jolloin viestit lajitellaan oikein vastaanottavassa päässä ja ne ohjautuvat oikein varsinaiseen sähköpostiini.

Älä hukkaa tai paalauta autoasi millä on käyttöarvoa, vaan tule mukaan ryhmähankintana tekemään yhteisostosta. Itse haluan tästä vain työn vaivasta nimellisen korvauksen: En hae voittoa, vaan haluan Suomen Elantrat liikenteeseen. Olen kyllästynyt Hyundai Motorsin ja muiden välinpitämättömyyteen tulla vastaan niitä autonomistajia, joiden autoilla on hyvä käyttöarvo ja jotka haluavat ostaa osan auton arvioidun käyttöiän mukaisesti tai edullisen OE vaihtoehdon. Haluan mukaan myös yhden autoinsinöörin tarkistamaan materiaalivalinnat siltä varalta, ettei oma osaamiseni, aika tai huomio riitä.
6
Myydään / Koiraverkko i30
« Uusin viesti kirjoittanut Oktane Tammikuu 09, 2018, 14:29:30 ip »
Myydään Hyundai i30 wagon koiraverkko.
-alkuperäinen varaosa.
-mustaa metallia.
-käy vm. 2012 -2016. Ollut kiinni vm. 2014:ssa.
-siistikuntoinen.

Nouto Porvoosta.

kimmo.tiitta@pp.inet.fi

hp. 60 eur
7
ix35 / Sportage ja muut maasturit/tila-autot / Santa fe -05 crdi tehot kateissa ja täristys
« Uusin viesti kirjoittanut Artsi79 Tammikuu 06, 2018, 14:41:59 ip »
Käynnistyy ja käy tyhjäkäyntiä täydellisesti, mutta kaikki sen jälkeen on huonosti. Tehoja on jäljellä arviolta 20hevosta, joten tasaisella sen satasen juuri kulkee. Ei vikakoodeja tai vikavaloja. Ilman välijäähdytintä kaasutellessa hönksyttelee myös, joten ilmansaannissa ei ongelmaa. Tupruttaa mustaa savua mennessään.

Olisko kellään ideoita mikä mättää?  ???
8
Muut mallit / Vs: Ioniq Hybrid kulkee vähällä
« Uusin viesti kirjoittanut Huihai40 Tammikuu 03, 2018, 17:23:03 ip »
Niro/Ioniq ei vielä käytä AC-kompuraa lämmön tuottamiseen vaan ainoastaan viilennykseen, vaikka kompura toimiikin sähköllä, eikä enää hihnalla.
9
Muut mallit / Vs: Ioniq Hybrid kulkee vähällä
« Uusin viesti kirjoittanut Moterni Jaska Tammikuu 03, 2018, 08:01:04 ap »
Taitaa polttomoottori olla pakkasilla lämpiämisen suhteen pääosassa, vaikka vastuksiakin löytyy. Luin Kia Niro Plugin -mallin osalta vinkin, jonka mukaan polttomoottorin käynnistymisen pakkasellakin (vaikka akku olisi täysi) voi estää pitämällä lämmityslaitteen Low-asennossa ennen käynnistämistä  - ja myös koko ajon ajan.
10
Muut mallit / Vs: Ioniq Hybrid kulkee vähällä
« Uusin viesti kirjoittanut ristoe Tammikuu 02, 2018, 22:09:13 ip »
mutta miten se tekee lämmön pakkasilla? vastuksilla, lämpöpumpulla vai polttomoottorilla?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10