Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 Wagon 1,7crdi, automaatti
« Uusin viesti kirjoittanut Tommi13 Marraskuu 16, 2017, 19:40:40 ip »
erg meni muuten minullakin vaihtoon ja tässä on oltu jalkamiehenä pari päivää.
2
Myydään / Hyundai CRDI 2.0 uusi kaasuläppäkotelo
« Uusin viesti kirjoittanut nikkeala Marraskuu 11, 2017, 19:37:12 ip »
Uusi Hyundain Mobis alkuperäisosa 35100 27410 paketissaan, voin lähettää kuvia.
Osa löytyy Kaarinasta, voin myös postittaa. Hinta 400e/ tarjoa
3
Yleinen keskustelu / Vs: Hyundain vuosi 2018
« Uusin viesti kirjoittanut Huihai40 Marraskuu 11, 2017, 09:47:43 ap »
Vai pitääkö spekuloida sillä mikä on uusi sukupolvi ja mikä facelift?
Minähän olin sitä mieltä, että Optiman viimeisin päivitys oli vain iso facelift, joten i40sen vastaava ei olisikaan niin outo asia.
Lisäksi mallipolven iäksi vain viisi-kuusi vuotta on vähän, tässä luokassa 7-9 vuotta on tavanomaisempi aika. Johon sitten ajoitetaan yksi isompi tai kaksi pienempää facelifitä.
i40/Optima ekat faceliftit oli kovin vaatimattomia. Ihmeenkin vaatimattomia, jos niillä oli tarkoitus ottaa kaikki irti ennen mallivaihdosta.
Ja toisaalta KansanAuto Kolopallopelin kohdalla V ja VI on sitten pelkkä facelift jos rehellisiä ollaan. Mutta myyjälle se kokonaan uusi sukupolvi kuulostaa asiakasta enemmän houkuttelevammalta.
4
Yleinen keskustelu / Hyundain vuosi 2018
« Uusin viesti kirjoittanut Moterni Jaska Marraskuu 11, 2017, 07:54:12 ap »
Saksalaislehdistössä on julkaistu automallien ensiesittelykalentereita vuodelle 2018. Hyundain osalta uusia malleja ovat i30 Fastback (alkuvuodesta) ja Fuel Cell FE (kesällä). Faceliftejä tulee sitten lukuisia kevään/kesän aikana: Santa Fe, H1, Tucson, i40 ja i20. Kuvittelin Hyundain olevan jo kuoppaamassa i40-mallia, joten vielä uusi facelift on minulle jonkinmoinen yllätys.
5
i40 / Optima ja muut isot / Vs: Sonata NF led päivävalot
« Uusin viesti kirjoittanut luxus Marraskuu 10, 2017, 19:00:00 ip »
Vielä syksyn aikana tuli siirrettyä DRL -valoja mainitut 10-15 mm lähemmäksi toisiaan, jottei valaisimen runko olisi geometrisesti enää sumuvalon alueella. Puskuria otin ja avartelin minirälläkällä viipaloiden, se on helppoa ja siistiä. Samalla parantelin hieman turhan  liukuilevat sivuttaissäädöt eli valaisimen kiinnityssangat ruuvaamalla ne pitkiä peltimuttereita käyttäen puskuriin: näin eivät ruuvit korkkaa pehmeässä puskurimuovissa ja säätö ei pikku tönäisystä heilahda. Säätö vain pitää hakea jo asennusvaiheessa, ja se on vähän työlästä. Ikävää oli myös hieman aiemmin se, että pikkukivi oli päättänyt lentää ja osua toiseen valaisimen lasiin ja rikkoa sen, seurauksena ns. akvaario. Sijoitin ja ostin toisen valosatsin, ja mietittyäni asiallista kiveniskusuojaa päätin kalvottaa lasit Bilteman kirkkaalla korisuojakalvolla. Kun hiustenkuivaajalla lämmittämällä asentaa ja styroksilevyä vasten painaa tasaisesti kiinni ne kalvot, niin hyvä tulee. Koristekehyksiä joutui vähän työstämään, jotta mahtuivat tämän jälkeen paikoilleen. Nyt on siis kalvosuojatut ja siirretyt DRL:t sekä varalamput x2. Huoneenlämmössä haihtui kosteuskin tuon rikkoutuneen valon sisältä, joten kalvo päälle ja hätävarana se vielä menee. Kalvojen olemassaoloa ei mitenkään huomaa, niin kirkkaita ne ovat. Jos vielä suojaisivat lasia rikkoutumiselta jatkossa edes jonkin verran. Värillisiä kalvojahan ei valaisimiin saa asentaa.

Eli nyt kai on tuo DRL -valosessio evoluutionsa huipulla, kun on a) toimiva relekytkentä ja vanhat päin honkia toimivat päivävalot disabloitu b) E-hyväksytyt LED -valot oikein sijoitettuina c) yksinkertaistetut ja paremmin suojatut johdotukset ja kytkennät d) sulakesuojattu relekytkentä (nyt 5 A sulakkeella) ja e) kalvotetut valaisinten lasit kiveniskuja torjumaan. Entä ne "kosmetiikkapaneelit"? Vanhat olivat edelleen soviteltavissa pikkumuutoksin "lähennyksenkin" jälkeen. Jos mulle tulee joskus neronleimauksia, suunnittelen aivan uudet. Nyt mennään NBR -kumilevyn n. 1,5 mm, liimapintaisen solukuminauhan ja lujaa pitävän mustan teipin voimin. Ei ne pöllömmän näköiset ole. Tärkeintä on, että täyttävät tehtävänsä.
6
i40 / Optima ja muut isot / Vs: sonata NF ovenkahvat
« Uusin viesti kirjoittanut luxus Marraskuu 10, 2017, 18:34:01 ip »
Jäipä tuo keskipaneeli enemmin irrottelematta, kun en halunnut vasiten rikkoa sitä. Raotin sen sijaan irronnutta päätä, kiilasin paneelin pienellä ruuvarilla raolleen ja minirälläkällä ja pyöreäpäisellä jyrsintäkaralla varovasti tasoittelin paneelin alla olevaa NIITTIÄ, joka oli jotenkin päässyt rivahtamaan ja läsy irtoamaan. Tuo niittihän se tietenkin siellä ruostuilee. Sovitin paneelin pään työstön avulla kohdilleen, ettei ruosterötöset haittaa. Jarrukliinerillä ja paineilmalla paikat puhtaiksi, Pattexia (kontaktiliimaa) väliin molemmin puolin; kuivatus, ja siihenhän se asettui siististi. Nyt kun vielä liimaus kestäisi. Itse kahvaahan ei tietenkään ollut tarpeen irrottaa, se olisikin taas asteen työläämpää.

Näin eräänä päivänä yhdessä FL -Sonatassa korinvärisen kahvan, jossa puolestaan oli kromattu keskipaneeli(!). Eli monella trimmillä tuntuu olevan kahvoja.
7
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 Wagon 1,7crdi, automaatti
« Uusin viesti kirjoittanut Huihai40 Marraskuu 06, 2017, 22:25:30 ip »
Ei kuulunut i40 eikä kuulu Optimasta.
8
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 Wagon 1,7crdi, automaatti
« Uusin viesti kirjoittanut Tommi13 Marraskuu 06, 2017, 18:00:42 ip »
2015 heinäkuussa hankittu auto ja ajettu nyt 78tkm. Automaattilaatikosta kuuluu "kahahtava" ääni kun nopeus 30-40 ja vaihdevaihtuu 2-3. Ääni on kulunut uutuudesta asti.Takuuseen on vaihdettu laatikko, erg, pultteja kiristelty. Huoltoliikkeen vaihtoauto kokoelmasta kokeilivat samaa mallia huoltohallissa ja saivat äänen kuulumaan siitäkin autosta.  Maahantuoja luokitteli tuolla perusteella äänen "Ominaisuudeksi". Olisin kysynyt onko muilla saman mallin omistajilla tuota ominaisuutta autossaan.
Ei kuulu vaikka hankin omani käytettynä vasta muutama viikko sitten. Sillä i40  1,7crdi, vm 2012 automaatilla on ajettu alle 100 tkm eikä kahahduksia kuulu. En ymmärrä, miten tuota voidaan kutsua ominaisuudeksi.
9
i40 / Optima ja muut isot / Vs: i40en öljynkulutus
« Uusin viesti kirjoittanut Helmi Marraskuu 06, 2017, 15:22:49 ip »
Öljyä palaa tikkuväli  kymppitonniin.. Lisäämään joutuu.  2.oL bensa.
10
i40 / Optima ja muut isot / I40 Wagon 1,7crdi, automaatti
« Uusin viesti kirjoittanut Sudoku Marraskuu 05, 2017, 19:13:07 ip »
2015 heinäkuussa hankittu auto ja ajettu nyt 78tkm. Automaattilaatikosta kuuluu "kahahtava" ääni kun nopeus 30-40 ja vaihdevaihtuu 2-3. Ääni on kulunut uutuudesta asti.Takuuseen on vaihdettu laatikko, erg, pultteja kiristelty. Huoltoliikkeen vaihtoauto kokoelmasta kokeilivat samaa mallia huoltohallissa ja saivat äänen kuulumaan siitäkin autosta.  Maahantuoja luokitteli tuolla perusteella äänen "Ominaisuudeksi". Olisin kysynyt onko muilla saman mallin omistajilla tuota ominaisuutta autossaan.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10