Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Coupe 3 / Vs: Konsolin lisämittareiden valojen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Kapsu tänään kello 21:09:00 »
no ainakin noihin pääsee suht helposti käsiksi ja tutkimaan
2
i40 / Optima ja muut isot / Vs: moottorin VIN numero tietoa
« Uusin viesti kirjoittanut luxus tänään kello 16:40:02 »
Siis VIN ei ole moottorin numero, vaan ajoneuvon valmistenumero (Vehicle Identification Number). Moottorin numero on yleensä omansa. Kuten voimansiirron komponenttienkin.

Mutta kiva sivu, löytyi sieltä omakin ajopeli, tosin (onneksi) ilman hallintatietoja... Nykyautojen numerot ovat jotain (kansainvälisiä?)17-merkkisiä standardeja, joten turha etsiä tuolta jotain 50-lukuista, jossa on ehkä neljä merkkiä tai sinnepäin.
3
i40 / Optima ja muut isot / moottorin VIN numero tietoa
« Uusin viesti kirjoittanut paukku tänään kello 11:10:56 »
4
Coupe 3 / Vs: Uratutka - hakee tiellä, ohjaus seilaa
« Uusin viesti kirjoittanut JDe Syyskuu 11, 2017, 09:23:13 ap »
Oikeestaan huomasin tän iskareiden vaihdon jälkeen. Kun ajoin auton Helsinkiin Jyväskylästä, en mitään häiritsevää huomannu. Ja eiköhän 250 kilsan matkalla motarivauhdissa sen huomaisi.

Jostain näin et tota kulmien säätöä suositeltaisiin juuri iskarinvaihdon jälkeen. Taakse tossa vaihdettiin ja nyt kun mietin niin musta se aina lähtee vetämään samaan suuntaan.

Kohtahan alle vaihetaan talvirenkaat, ne on omilla vanteillaan.
5
Yleinen keskustelu / Vs: 1.7 CRDi lohko halkeaa
« Uusin viesti kirjoittanut Moterni Jaska Syyskuu 06, 2017, 16:37:20 ip »
Kun käytetään sanaa "tyyppivika" se tarkoittaa että vika esiintyy lähes kaikissa ao. tyypin laitteissa. Silloin lähes kaikki ao. laitteen omistajat ennemmin tai myöhemmin "ovat tietoisia". Jos eivät ole, kyseessä ei ole tyyppivika.
6
Yleinen keskustelu / 1.7 CRDi lohko halkeaa
« Uusin viesti kirjoittanut Tunnus Syyskuu 06, 2017, 13:01:36 ip »
Oletteko omistajat tietoisia tyyppiviasta, joka tappaa kyseisen moottorin? Jos jäähdytysnestettä alkaa häviämään, viekää vauhdilla huoltoon takuuaikana niin saatte uuden moottorin. Takuun jälkeen edessänne onkin sitten 10000€ remontti.
Tehdas&maahantuoja on varsin tietoinen valmistusvirheestä, mutta ei ota vastuuta takuun umpeuduttua.
Tarkistakaapa paisuntasäiliön tilanne asap.
7
i40 / Optima ja muut isot / Vs: Sonata NF led päivävalot
« Uusin viesti kirjoittanut luxus Syyskuu 02, 2017, 18:23:37 ip »
Tein tänään päivävaloihin vähän päivitystä. Poistin LED -listat ajovalojen päältä, koska ne a) eivät kelpaa päivävaloiksi tehojensa puolesta ja b) ovat E-hyväksymättömät. Tietysti vähän blingiä meni nyt saman tien pois, kun vaihdoin myös pysäköintivalojen polttimot tavallisiin hehku-5W lasikantoihin. Ovatpahan ainakin lailliset.

Yksinkertaistin ja varmistin vähän johdotusten liitoksia, viimeistelin kauttavetoja ja tein kiinnityksiä ja hankaussuojia. Releen kuumalle tulojohdolle (napaan 30, sytytysvirralta) laitoin väliin sulakerasian 10A ATO-MIDI -lattasulakkeelle, ja se majailee siellä samassa poterossa releen ja kojetaulun sulakerasian kanssa.

Lähivalojen polttimot vaihtuivat myös samalla uusiin syksyä ajatellen. Osram Night Breaker Unlimited 110%  on minulla ollut mallina jo kauan käytössä, kestoikä jatkuvalla ajovalojen käytöllä (talviaikana) ja sytyttelyllä ja sammuttelulla tyydyttävät nelisen kuukautta. Kesäkäytössä yleensä olleet pitkäikäisempiä. Valotehon (näkemän) kasvu normipolttimoihin nähden on hyvin havaittava. Nyt DRL-valojen myötä voisi odottaa noidenkin käyttöiän vielä kasvavan.

8
Coupe 3 / Konsolin lisämittareiden valojen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut JDe Elokuu 31, 2017, 14:46:38 ip »
Eli nämä mittarit on kyseessä - näistä valot ilmeisesti palanut koska mittarit muuten toimivat.



Millanen operaatio eli miten - tietääkö joku?

Yritin tätä netistäkin hakea mutten oikein löytänyt. Multigauge installista löytyi juttua, lieköhän samat....
9
i40 / Optima ja muut isot / Vs: Sonata NF takatukivarret (ruoste)
« Uusin viesti kirjoittanut luxus Elokuu 31, 2017, 14:34:51 ip »
Olen lukenut tuosta i40 kampanjasta, olikohan Suomesta vai jostain ulkomaiden foorumeista. Ruostuvat tukivarret ovat muutaman muunkin Hyundain ongelmina. En ole suomalaiselta maahantuojalta saanut yhteydenottoa tai muutenkaan kuullut Sonatan vastaavasta kampanjasta. Taannoin kesällä otsikoitiin HS:ssä suomalaisesta Sonata- kuljettajasta, jonka auton takapään apurunko oli pettänyt ruostevaurioihin, ilmeisesti aurauksensäätötanko (assist arm) irronnut. Tuolloin Hyundai Motor Finlandin suulla mainittiin uutisessa, että jonkinlaista tehostetumpaa olisi apurungon osalta tiedossa (uusi apurunko), aiempi takaisinkutsuhan oli 2014 paikkeilla. Eipähän ole itselle kuulunut mitään. 2014 todettiin oman autoni apurunko kovaksi ja hyvältä se vaikutti vielä viime viikonloppunakin, kun itse tehotarkistin sen ja kävin kaikki varsikiinnitykset läpi. Lopulta tein asianmukaisen ruostesuojauksen enkä mitään massan mättämistä. Tiedän autoni kuuluvan ns. riskiryhmään.

Mutta itseltäni vei nuo tukivarret manan majoille tuo aiemmin mainitsemani "lärpäke", joka siis oli jokin merkillinen, jousikupin alle kiinnitetty kumiselta vaikuttava osa, joka ilmeisesti oli liimattu tai jotain kupin alapintaan. Tarkoituksena kai kiveniskujen esto ja tunkkaamisessa mahdollisesti syntyvät naarmut. Tuo oli sitten ajan saatossa keskiosistaan irronnut ja syntyneeseen n. sentin rakoseen pääsi suolakura esteettömästi tekemään tekosiansa. Revin silloin aikoinaan nuo lärtsyt pois, mutta ruostuminen oli jo pahalla alulla. Purkuosissa, jotka nyt ostin, ei muuten tuota lärtsyä näytä koskaan olleenkaan.

Tiedän, rehellisyyden nimissä, kyllä muitakin takavuosien automerkkejä, joista pellistä prässätyt tukivarret varsinkin takaa ruostuivat ajan mittaan ja notkahtivat tms. Tämä tuntuu olevan tällainen "vanhanaikainen" vika.

Maahantuojan dealeri ilmoitti minulle tänään, että he eivät ole onnistuneet järjestämään tukivarren ulompia pultteja. Varaosamyyjä sanoi, että heillä oli siellä jotkut kasimilliset, mitkä eivät mitenkään voi olla oikeita. Terävä huomio muuten. Aiempaa kirjoitustani hieman korjaten uskon pulttien olevan M10x1,5x100, lujuus (ehkä) 10.9. Mittaan ei taida kanta kuulua, joten siksi tuo lyhennys ensimainittuun. Varaosaluettelon kuvissa ei tosiaankaan noita osia ole, mikä on erittäin kummastuttavaa, kun korvaavaakaan ei osata tilalle toimittaa. Harkitsenkin tässä kirjallisen reklamaation tekemistä Hyundai Motor Finlandille eikä auton valmistajakaan taida ihan osaton tähän pelleilyyn olla.
10
i40 / Optima ja muut isot / Vs: Sonata NF takatukivarret (ruoste)
« Uusin viesti kirjoittanut Huihai40 Elokuu 30, 2017, 17:26:58 ip »
Se on sitten takatukivarsien vaihtokampanja, ja onhan se mukava saada tämän ikäiseen autoon ilmaiseksi uudet  8)



Ja i40 takatuivarret vaihdettiin kampanjana, eli merkkivika :-[
Sivuja: [1] 2 3 ... 10