Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
i40 / Optima ja muut isot / i40 ohjauksen klappi
« Uusin viesti kirjoittanut Tontsa Toukokuu 14, 2019, 07:35:19 ap »
Auto: i40 2012 1.7crdi, ajettu 150tkm
Oireet: Ohjaus pitää pientä kolinaa ja paikallaan heilutellessa on hiukan "klappia"

Googlella törmäsin tuon sähköisen ohjeustehostimen korjausohjeeseen: https://www.youtube.com/watch?v=Y5BnVlfSVug

Onko muilla ollut samoja oireita ja onko kukaan tehnyt kyseistä korjausta. Oletettavasti videon osa ja sen vaihto toisi ratkaisun ongelmaan vai onko i40 autossa erilainen ohjaustehostin?
2
i40 / Optima ja muut isot / Vs: Hyundai i40 farmari 1.6 2012 Takajouset
« Uusin viesti kirjoittanut Tontsa Toukokuu 14, 2019, 07:27:01 ap »
Oiskohan pulttipyssy ja pari hallitunkkia ainoat tuohon tarvittavat asiat. Toisella tunkilla siis auto ylös ja toisella sitten säätelee sitä alatukivartta poistettaessa/takaisin laitettaessa. About tunnissa jouset vaihtoi.
3
Coupe 3 / Vs: Coupen ajonesto
« Uusin viesti kirjoittanut Kolmas Sonata Toukokuu 06, 2019, 10:41:34 ap »
Onnittelut! Äijä oli varmaan lopputalvesta enemmän rikki, kuin se auto? Eikun baanalle ottamaan elämä takaisin omaan haltuun ja ensi viikolla tarkenee jo kelaaman luu ulkona!
Musta tuntuu, että Hyundaiden/Kiojen kanssa alkaa pärjätä yhä paremmin, kun niitä alkaa olla huudeilla ja sepät oppii naputtelemaan ne kuntoon. Ottiko ne sen vanhan itselle, korjattavaksi ja hyllyyn odottamaan seuraavaa tapausta?
4
i30 / Ceed ja muut keskikokoiset / Vs: I30 vm.-12 äänekäs
« Uusin viesti kirjoittanut Kolmas Sonata Toukokuu 06, 2019, 10:29:20 ap »
Tiestä riippuen, asfaltti on meillä ihan mielettömän karkeaa juuri nyt. Luulin pyöränlaakerin hajonneen kun ajelin 3-tietä Hämeenlinnasta Helsinkiin. Ääni oli jopa ajoittain aaltoileva, kuin laakeriviassa monesti. Viron puolella oli paikoitellen ihan mustaa ja sileetä, täysin hiljaista ja mukavaa ajaa.
Jos haluaisin eristää lisää, lueskelisin HiFi-harrastajien sivuja (jos sattuu löytymään jopa sun autosi tai vastaava). Nämä tyypithän aloittaa äänentoiston rakentamisen lisäämällä esim. ovien sisäpuolelle eristeitä ja tiivistämällä melua päästäviä rakoja, kuten ovilasien asentovirheet . Tämä on vaivannut muakin jo vuosikymmeniä, saisko tavallisesta autosta hiljaisen mättämällä kaikki mahdolliset matalan taajuuden kumimatot ja keskitaajuuden rouhelevyt oikeisiin paikkoihin? Alkaa maksamaan rengassarjan verran rahaa, ihan aloituspakkaus näitä mattoja.
5
Coupe 3 / Vs: Coupen ajonesto
« Uusin viesti kirjoittanut Sonaatti Toukokuu 05, 2019, 18:37:49 ip »
No niin. Merkkiliikkeessä auto seisoi rassattavana reilun 2 kk, jonka jälkeen hinautin sen Allmotorsiin. Tuossa välissä oli mm. akku tyhjennetty ja pilattu pakkasessa, mutta vikaa ei osattu paikallistaa. Allmotorsissa laskua tuli 2 h vian hakua, 1 h korjausta ja 80 € käytetystä BCM- ohjaimesta. Hienoa että vielä löytyy korjaamoja, joissa on ihan oikeita vian korjaajia :D

Hyvä etten uskonut ”asiantuntijoiden” paalauskehoituksia. Turhasta ja pitkästä seisottamisesta oli vielä seurauksena jarrujen ruostuminen ja näiden korjaaminen olikin kalliimpi osuus kuin tuo alkuperäinen ongelma.
6
Yleinen keskustelu / Santa Fe CRDi 197Hv 2012 pallonivel
« Uusin viesti kirjoittanut Dogma65 Huhtikuu 12, 2019, 14:09:33 ip »
Väittivät Laakkosella, että pelkän pallonivelen vaihto eteen ei onnistu vaan on tilattava koko alatukivarsi, joten osaako joku sanoa pitääkö väite paikkansa? Lisäksi tietenkin olisi mielenkiintoista kuulla jokin hyvä syy alkuperäisosan hankintaan, kun Laakkosen hinta pelkälle alatukivarrelle oli yli 400€ ja varosia on netti pullollaan noin 70€:lla. Vaikea kuvitella, että laadussa kuitenkaan hintaeron suuruista vaihtelua.
7
Myydään / Hyundai / Kia suodattimia
« Uusin viesti kirjoittanut mtalo Huhtikuu 11, 2019, 21:31:14 ip »
Muutamia uusia suodattimia jäänyt edellisistä autoista:
1. Kia Carnival vm. 07 - raitisilmasuodatin, sopii myös Ceratoon, Motonetin koodi 19-2346, hp. 5€
2. Ilmastoidun Getzin raitisilmasuodatin, Motonet-koodi 19-2228. Hp. 9€
3. Diesel-Getzin moottorin ilmansuodatin, Bosch, hp. 6€

Suodattimet saattaa sopia muihinkin malleihin. Hinnat suunnilleen puolet liikkeen hinnoista. Suodattimet Vaasassa, mutta voin halutessa lähettääkkin.
8
Coupe 3 / Vs: Jarruissa häikkää- levyt kuumenee...
« Uusin viesti kirjoittanut Huihai40 Huhtikuu 09, 2019, 18:17:55 ip »
Uudet levyt ja palat = männät ja liu'ut ovat nyt eri kohdassa kuin ennen. Etenkin ruostunut mäntä oireilee juuri noin, kun se on nyt joutunut ns pohjaan satulassa, ei lainkaan epätavallista vanhassa autossa.
Ja tuohan on juuri sellaista, että kylmänä pajalla tuntuisi pyörivän riittävän vapaasti, mutta ajossa kuumeneminen senkun yltyy, kun jumii koko ajan pahemmin.
Ei muuta kuin takaisin pajalle neuvottelemaan, miten homma hoidetaan, kun pikkusen meni heillä nyt hommat pieleen. Tosin joudut varmasti ottamaan osaa ainakin varaosien kuluihin, ja onko se sitten mäntää, liukuja vai koko satulaa, on mahdoton sanoa purkamatta.
Ja se motariajo nyt ainakin aknnattaa lopettaa heti saman tien. Jollet sitten väkisin halua tehdä myös laakeriremonttia...
9
Coupe 3 / Jarruissa häikkää- levyt kuumenee...
« Uusin viesti kirjoittanut JDe Huhtikuu 09, 2019, 11:58:15 ap »
Heip.
Hyundai Tiburon (Coupe) -2004, 2.7
Auto oli korjaamolla kun jarruputki hajosi ja hinattiin sinne. Auto seisoi viikonlopun yli (4 päivää) joten nesteet varmaan ehti tyhjentyä aika hyvin. Lisäksi vasemman takajarrussa oli liukutapissa ongelmaa ja levy oli päässyt naarmuuntumaan niin levyt + palat vaihdettiin molemmille puolelle.

Nyt 10 kilometrin ajon jälkeen (myös motarilla) levyt ovat tosi kuumat, ja ujeltaa kovassa vauhdissa (motari-nopeuksissa). Korjaamolla sanoivat että he kokeilivat ja pyörät pyörii hyvin.

Jos ne pyörii hyvin, miksi ne lämpenee noin paljon? Ja vielä omituisempaa, vasen takajarru jonka liukutapit siis voideltiin, kuumenee huomattavasti vähemmän kuin muut.

Mikä hitto nyt voisi olla ongelmana. Ennen uutta jarruputkea muut jarrut lukuunottamatta vasenta takajarrua toimivat ok, vasen takalevy oli ainoa mikä kuumeni....
10
i20 / Rio ja muut pienet / Vs: i20 alustamassan kuluminen ja takuu?
« Uusin viesti kirjoittanut Moterni Jaska Huhtikuu 06, 2019, 06:45:11 ap »
Koritakuuhan kattaa puhkiruostumisen, eli sen että pelti on ruostunut sisältäpäin puhki. Nyt ei ole kysymys edes ruostumisesta, joten takuukorjausta voi olla vaikea saada; voihan sitä yrittää. Alkuperäiset roiskeläpät ovat valitettavan usein pikkuisia, monissa uusissa autoissahan niitä ei ole ollenkaan. Ehkä suurempi roiskeläppä ja kiveniskumaalaus auttaa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10