Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen keskustelu / Vs: Hyundai coupe 2002 moottori
« Uusin viesti kirjoittanut matiasm Lokakuu 18, 2020, 20:36:47 ip »
2002 on myyty kumpaakin korimallia, onko tämä uus vai vanhakorinen? ja tuo vaikuttaa tietty myös tekniikkaan.
2
Yleinen keskustelu / Vs: Hyundai coupe 2002 moottori
« Uusin viesti kirjoittanut tom Lokakuu 14, 2020, 20:47:53 ip »
no onko kellään tietoa montako 2002 coupea on tuotu suomeen maahantuojan toimesta
3
ix35 / Sportage ja muut maasturit/tila-autot / Vs: Öljynkulutus ix35 1,6 gdi bensa
« Uusin viesti kirjoittanut Huihai40 Lokakuu 12, 2020, 18:01:30 ip »
https://www.teboil.fi/tuotteet/voiteluaineet/yleista-voiteluaineista/suorituskykyluokitukset/

Tuossa hyvää tietoa siitä, mitä ja miksi eri ACEA-luokat. Eikä siis A3/B4 kuulu tuohon.

Flushin tarkoitushan on nimenomaan liottaa ne saostumat niin että ne ei tukkisi mitään, ennen kuin ne lähtevät kikkareina liikkeelle ja tukkivat...
4
ix35 / Sportage ja muut maasturit/tila-autot / Öljynkulutus ix35 1,6 gdi bensa
« Uusin viesti kirjoittanut Pasim Lokakuu 12, 2020, 13:03:12 ip »
Tuollainen tuli ostettua tammikuussa138tkm ajettu ja tarkemmalla seuraamisella kuluttaa öljyä n.2dl/1000km.
Castrol magnatec A5 5W-30 öljy on koneessa. Aikaisempi omistaja käytti Total quartz nfc 5w-30 öljyä.
Nyt 151tkm.
Öljyhän pitäisi olla ohjekirjan mukaan 5w30,5w40, ACEA A5 tai korkeampi.
Onko kukaan käyttänyt koneessa esim acea A3/B4 5w40 öljyjä?

Pietä pohdintaa miksi koneessa pitäisi käyttää ACEA A5 öljyjä?
Onko tuon start/stopin takia?

Onko kukaan tehnyt motorflush:a esim Liqui Moly valmisteella?

Tai käyttänyt saman valmistajan hydraulic lifter additive:ä?
Tuota jotkut käyttäneet flushin sijaan jos pelkona ollut että
jotain isompaa lähtee liikkeelle ja tukkii öljyreiät.

Entä CRC Gdi valve Cleaneriä?
esim youtubessa laittavat jarrutehostimen alipaineletkun
kautta imusarjaan.
Foorumeilla juttua että imuventtiilit karstottuisi jopa 10tkm
ajon jälkeen näissä Gdi koneissa, joissa seos syötetään suoraan
sylinteriin.
5
Yleinen keskustelu / Hyundai coupe 2002 moottori
« Uusin viesti kirjoittanut tom Lokakuu 11, 2020, 12:15:16 ip »
Minulla on hyundai coupe 2002 rekistöröity 2003 autosta meni apulaitehihna poikki kun ilmastoinnin kompurasta oli pamahtanut laakeri kiinni.korjaamo  ei edes tutki
nut moottoria vaan tilasi uuden moottorin  siis käytetyn.ei sovi kun autossani on moottorissa joku  homma eri kuin uudessa koneessa oli sähköinen jakopää. nyt ei ole sitten moottoria.euroopasta saisi rahalla. kysymys sopiiko sinne jonkun muun hyundain moottori? vai onko jollain purettuna moottoria?
6
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 ISG vikavalo
« Uusin viesti kirjoittanut Jii-Vee Lokakuu 09, 2020, 15:16:17 ip »
Sain käytettyä vikakoodinluvussa, anto koodin P0830 eli kytkinpolkimen katkaisijan virtapiiri A. Tarkottanee siis tuota kyseistä anturia, laitetaan tilaukseen.
7
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 ISG vikavalo
« Uusin viesti kirjoittanut i40SS Lokakuu 05, 2020, 10:37:09 ap »
Mainittakoon vielä, että kun irroitin tunnistimen jo ennen uuden tilaamista, niin kun totesin sen olevan rikki niin jätin sen vain johdon nokassa roikkumaan enkä edes laittanut oikeaan paikkaansa odottelemaan uuden saapumista.
8
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 ISG vikavalo
« Uusin viesti kirjoittanut i40SS Lokakuu 05, 2020, 10:02:14 ap »
Niin ja osan tilasin autodocista, vajaa 40€ posteineen.
9
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 ISG vikavalo
« Uusin viesti kirjoittanut i40SS Lokakuu 05, 2020, 09:58:57 ap »
Tuliko tähän selvyyttä? Rouvan ix35 oireilee juur samalla tavalla. Sulakkeet ja releet oon katellu läpi, mutta vikakoodeja en pääse lukemaan ainakaan toistaiseksi.

Juu, se oli toi asentotunnistin joka tunnistaa kytkimen yläasennon, kuva edellisessä postauksessani. Eli on ihan on/off kytkin.  Vaihtaminen onnistui ilman että purkaa mitään ainakin omassa autossani, irroittaminen kävi helpommin kuin paikalleen laittaminen koska samaan aikaan ei mahdu katsomaan ja kädellä räpläämään.

Käyttämääni tekniikkaa:

Kohteen paikannus selällään jalkatilassa, päällä painaen kytkin pohjaan että katseen saa sinne kytkimen yläpuolella. Otsalampulla valoa, pystyy myös kädessä pidämään pientä valaisinta
Siellä pitäisi siis olla on/off -kytkin, josta musta tappi ulkona. Ja painaessa pohjaan olla selkeä jousivastus. Minulla tuo oli jäänyt pohjaan, ja naputtelemalla tuli löysänä ulospäin.

Irroitus: 14mm avain. Vasemmalla kädellä taisin painaa kytkimen pohjaan (olisi voinyt tässä käyttää jotain pönkkääkin) ja käsikopelolla avain tunnustimeen. Mutteri irti, tunnustimen pois työntäminen metallilevyn reiästä. Käsikopelolla myös johto sitten irti. Vaikka tunnistin oli ihan löysä, mittasin vielä yleismittarilla ja tunnistin oli koko ajan "kiinni" asennossa eli ikään kuin kytkin aina ylhäällä.

Uuden paikalleen laittaminen: Käsikopelolla liitin paikoilleen. Taas vasemmalla kädellä painoin kytkintä pohjaan että pysy ujuttamaan tunnistimen kierretappia kiinnitysreiästä läpi. Tää olikin se vaikein osuus, kun ahdas paikka ja käsikopelolla laittoi. Kierteet otti reikään kiinni eli piti saada hyvinkin suoraan menemään että sai sujahtamaan reiästä läpi. Mutteri huulille ja sitten hetki lepoa, pystyi kytkinpolkimen palauttamaan. Loppukiristys avaimella ja sitten vikakoodin nollaus lopuksi.
10
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 ISG vikavalo
« Uusin viesti kirjoittanut Jii-Vee Lokakuu 05, 2020, 06:54:35 ap »
Tuliko tähän selvyyttä? Rouvan ix35 oireilee juur samalla tavalla. Sulakkeet ja releet oon katellu läpi, mutta vikakoodeja en pääse lukemaan ainakaan toistaiseksi.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10