Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 kytkimen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Tucsu Lokakuu 13, 2019, 17:00:55 ip »
Ok. Eli ovat siis purkaneet turhaan. Olen ehkä ohjeistanut väärin niitä. No kokeillaan huomenna ehkä uusiksi paremmalla onnella. Korjaamolla tosin ihmettelivät ja epäilivät ettei tuosta hommasta ole mitään apua...
2
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 kytkimen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Tontsa Lokakuu 08, 2019, 08:02:13 ap »
Ihan oikea osa pitäisi olla, tuostahan pitää käyttää se pelkä tanko ja säätää sitä hieman pidemmäksi.
Itsellänikin sama osa odottaa vielä vaihtoa, senhän saa vaihdettua ilman isompia purkutöitä kuten yllä kirjoitettu, miksi siis purettu atomeiksi?

Samaa mieltä eli osa on todennäköisesti oikea, eikä taatusti sovi paikoilleen jos koko sylinteriä koittavat vaihtaa. Kuten edellä mainittu niin pelkkä tanko vaihdetaan ja säädetään hieman pidemmäksi...
3
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 kytkimen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut hautami Lokakuu 07, 2019, 10:12:51 ap »
Moi. Tilasin tuon osan 416052S000 korapsilta tarkoituksena korjauttaa kytkinvika i40:stä. No, Nyt korjaamolta soittivat,että auto on atomeina pajan lattialla ja osa ei sovi paikoilleen. Ja auto on siis -12 i40 wagoni 1,7 diesel. Ovatkohan lähettäneet väärän osan vai mikä hitto tässä mättää  >:(

Ihan oikea osa pitäisi olla, tuostahan pitää käyttää se pelkä tanko ja säätää sitä hieman pidemmäksi.
Itsellänikin sama osa odottaa vielä vaihtoa, senhän saa vaihdettua ilman isompia purkutöitä kuten yllä kirjoitettu, miksi siis purettu atomeiksi?
4
i40 / Optima ja muut isot / Vs: Lämmityslaitteen ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Tucsu Lokakuu 03, 2019, 17:30:37 ip »
mulla sama vika. Meinasin että kuskin puolelta lämppärin moottori kuollut. Ei kuulema ole. Joku muoviosa kulunut ja uusi maksaa n 7 euroa...
5
i40 / Optima ja muut isot / Vs: I40 kytkimen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Tucsu Lokakuu 03, 2019, 17:15:09 ip »
Moi. Tilasin tuon osan 416052S000 korapsilta tarkoituksena korjauttaa kytkinvika i40:stä. No, Nyt korjaamolta soittivat,että auto on atomeina pajan lattialla ja osa ei sovi paikoilleen. Ja auto on siis -12 i40 wagoni 1,7 diesel. Ovatkohan lähettäneet väärän osan vai mikä hitto tässä mättää  >:(
6
Yleinen keskustelu / Vs: Sonata värinää..?!
« Uusin viesti kirjoittanut Huihai Lokakuu 02, 2019, 08:46:38 ap »
Kiitos vastauksesta!  :) Juu, kyllä omatkin epäilykset kohdistuvat siihen momentinmuuntimeen (mainitsin aikaisemmin virheellisesti "Turbiinipyörän", joka kuitenkin on vain 1 osa "momusta"...). Ajattelin vielä yrittää (päästä helpolla..??   ;D ) vaihtaa suodattimen + nesteet laatikkoon siinä toivossa että ongelma häviäisi, mutta "ikuisena pessimistinä" pelkään pahoin että vaatii kuitenkin "palikoiden vaihtoa" toimiakseen moitteettomasti..?! Osat löytyy varmaan ulkomailta netistä sopuhintaan, mutta aikamoinen remppa kylläkin sitten edessä.., ei ihan 2 tunnissa onnistu..?!   :o Kuulin tosiaan toiselta Sonata-omistajalta jolla sama crdi mutta manualivaiht että hän jo 2krt vaihdattanut kaksoismassavauhtipyörän..! ??? Työskentelin aikaisemmin varaosamyyjänä, ja muistelin että näiden kanssa oli ongelmia, varsinkin TD malleissa jossa koneessa paljon vääntöä.. Joihinkin merkkeihin (VW..ym..) oli jopa saatavana "korvaavaa sarjaa" jolla vauhtipyörä muutettiin kiinteäksi..
Noh, täytyypi v-loppuna ottaa auto työn alle ja ilmoittelen tänne sitten miten siinä kävi.. ;)
7
Yleinen keskustelu / Vs: Sonata värinää..?!
« Uusin viesti kirjoittanut Moterni Jaska Lokakuu 02, 2019, 07:48:13 ap »
No, en ole guru mutta käsitykseni on että perinteisten automaattivaihteistojen yhteydessä ei tarvita nk. kaksoismassavauhtipyörää, joka yleensä aiheuttaa kuvatunlaisia ongelmia, ja on lisäksi kallis vaihtaa. Onkohan momentinmuuntimessa kaikki kunnossa, hydrauliikkanestettä tarpeeksi ?
8
Yleinen keskustelu / Sonata värinää..?!
« Uusin viesti kirjoittanut Huihai Lokakuu 01, 2019, 09:20:00 ap »
Hei! :) Kyseessä olisi 2007 Sonata 2.0 CRDI automaatti, aj n. 260tkm joka tietyllä kierrosalueella pitää merkillistä värinää/jurinaa..??! Normaali maantieajossa ei ilmene tätä JOS kierrokset pysyvät n. 2000rpm, mutta heti kun kierrokset laskevat n.1500rpm, niin "jurina" alkaa..., jos lisäät hieman kaasua niin jurina lakkaa... Saman tekee myös moottorijarrutuksessa, ja jos vauhdissa vaihtaa pykälän vapaalle (N) niin jurina loppuu... Kävin auton kanssa hiljattain merkkihuollossa vaihdattamassa ABS-ohjainreleen takaisinkutsun johdosta, jolloin pyysin asentajaa "heittämään pienen lenkin" siinä toivossa että olisi antanut jonkin "pika-diagnoosin" mistä voisi olla kyse..?!? Hänen veikkaus oli että vauhtipyörä olisi jotenkin "kulahtanut"(??), mutta eikö se tässä tapauksessa sitten olisi laatikon turbiinipyörä joka viallinen.., vai mitä mieltä te olette..? ::) Voihan se olla että "jurinan" myös aiheuttaisi vialliset moottorin/vaihteiston tukikumit, tai vetarit.., outoa vaan tosiaan että lakkaa kun vauhdissa heitän vapaalle... Mainittakoon vielä että "kylmänä" laatikko ei oikein toimi niinkuin pitäisi, joskus ei meinaa päästä ollenkaan liikkeelle, mutta lämmetessä toimii taas.. Tarkastin laatikon öljytason joka oli ihan ok, ja vaihteistoöljyt (huoltokirjan mukaan..) vaihdettu n. 15tkm sitten.., suodattimesta ei tosin mitään mainintaa/merkintää...?! Kiitos jo etukäteen kaikille "Hyundai-kollegoille", toivottavasti joukosta löytyisi "guruja" jolta saisin apua ongelmaani!  :) :)
9
Muut mallit / Vs: GETZ 1.1 jakopään pultti poikki
« Uusin viesti kirjoittanut mies51 Syyskuu 25, 2019, 11:44:32 ap »
Ei pulttiongelmaa, mutta melkein samoilla kilometreillä, v.2011 51896km Getz 1.4 v.2008 se apulaitehihnapyörän takana oleva kampiakselin tiiviste päästi kaikki öljyt ulos ja moottori leikkasi kiinni ennenkuin 120km/h moottoritiellä ehti pysäyttää. Öljynpaineen merkkivalo syttyy uudessa moottorissa vasta, kun kaikki öljy on ulkona eli moottori jo tuhoutunut. Lämpömittaria Getzissä ei ole vaan merkkivalo, joka ei kerro lisääntyneen kitkan lämpöongelmaa. Hyundai korjaamo väitti öljyn tulleen suodattimesta, vaikka se seutu oli kuiva. Moottorin uusinta omaan piikkiin 2152e.
Auto oli aikaisemminkin ollut merkkihuollossa öljyn tihkumisen vuoksi eikä vikaa löydetty. Silti Hyundai ei ottanut huomioon tätä.
10
Muut mallit / Vs: Sonata ahtimen ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut mies51 Syyskuu 25, 2019, 11:29:03 ap »
Ei öljynpaineen merkkivalo varoitakaan ennenkuin öljypinta on niin alhaalla, että öljypumpun putki hörppää ilmaa. Silloin moottori leikkaakin jo kiinni, ennenkuin ehdit moottoritiellä pysäyttää ja sammuttaa. Näin kävi Getz 1.4 vuonna 2011 51896 km:ssä kaiken öljyn tultua ulos 300km matkalla kampiakselin tiivisteestä. Uusi moottori omaan piikkiin.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10